Για την ενότητα της Αριστεράς...Για μια πολυκεντρική Αριστερά...Για την ενότητα στη βάση

Τετάρτη 19 Απριλίου 2017

Νέοι φόροι για τον λαό, παροχές και απαλλαγές για τους έχοντες

Δέσποινα Σπανού
φόροι

H δεύτερη αξιολόγηση ολοκληρώνεται με τη λήψη μέτρων που αποτελούν ουσιαστικά το 4ο μνημόνιο και δίνουν τη χαριστική βολή στη συντριπτική πλειονότητα της ελληνικής κοινωνίας.

Η περαιτέρω μείωση των συντάξεων (θα φτάσει και θα ξεπεράσει το 30%) και η αύξηση της φορολογίας, η οποία αφορά πλέον και πολίτες που βρίσκονται κάτω από το όριο της φτώχειας, ολοκληρώνει την φτωχοποίηση του ελληνικού λαού.
Αυτά, όμως, αφορούν στα νέα μέτρα. Ήδη, τα μέτρα που είχαν ψηφιστεί την Άνοιξη του 2016, η υλοποίηση των οπόων βρίσκεται σε εξέλιξη, δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα, οδηγεί όμως, σε μειώσεις που ήδη τις αντιλαμβάνονται τώρα μισθωτοί, συνταξιούχοι, ελεύθεροι επαγγελματίες αλλά και όλοι οι πολίτες, οι οποίοι υφίστανται την έμμεση υπέρ – φορολογία.
Άρχισε, ήδη, η υποβολή των φορολογικών δηλώσεων και όλοι θα πληρώσουμε επιπλέον φόρους. Συγκεκριμένα, με βάση τη μνημονιακή νομοθεσία:
α) Από τον Μάιο ψηφίστηκε η μείωση του αφορολογήτου από 9.545 στα 8.636 ευρώ, πράγμα που θα φανεί στα φετινά εκκαθαριστικά, ενώ αυξήθηκε και ο συντελεστής φόρου, για εισοδήματα πάνω από 20.000 ευρώ, καθώς και η ειδική εισφορά αλληλεγγύης.
β) Πολύ μεγαλύτερους φόρους θα πληρώσουν οι αγρότες για το 2017 και ιδιαίτερα εκατοντάδες χιλιάδες μισθωτοί και συνταξιούχοι που ασκούν ταυτόχρονα και αγροτικές δραστηριότητες. Το καθαρό αγροτικό εισόδημα φορολογείται με μεγαλύτερους συντελεστές, από 13% που ήταν σε 22% για γεωργικά εισοδήματα μέχρι 20.000 ευρώ και φτάνει στο 45% για εισοδήματα πάνω από 40.000 ευρώ. Είναι χαρακτηριστικό ότι συνταξιούχοι που έχουν έστω και ένα ελάχιστο εισόδημα από αγροτικές καλλιέργειες, θα δουν τη σύνταξη τους να μειώνεται κατά 60%.
Επίσης, οι φορολογούμενοι αγρότες που εξαιρούνται από το χαρακτηρισμό του «κατά κύριο επάγγελμα αγρότη» αλλά και γενικότερα όσοι αποκτούν αγροτικό εισόδημα σε ποσοστό χαμηλότερο του 50% του συνολικού τους εισοδήματος, δεν δικαιούνται για το αγροτικό τους εισόδημα, το αφορολόγητο όριο εισοδήματος που προκύπτει από την έκπτωση φόρου των 1.900 – 2.100 ευρώ και το οποίο κλιμακώνεται από 8.636 έως 9.545 ευρώ.
Ουσιαστικά ένα μεγάλο ποσοστό των φορολογουμένων με αγροτικά εισοδήματα θα κληθούν να πληρώσουν υπέρμετρα αυξημένους φόρους για φέτος.
γ) Αύξηση του βασικού συντελεστή ΦΠΑ από το 23% στο 24%, η οποία βαρύνει ανεξαιρέτως όλους τους καταναλωτές με μεγαλύτερη επιβάρυνση όμως στα χαμηλά εισοδήματα.
δ) Αύξηση φόρων στον καφέ, στη μπύρα και σε άλλα αλκοολούχα ποτά, σε τσιγάρα, λοιπά προϊόντα καπνού, ηλεκτρονικά τσιγάρα. Επιβολή τέλους στη σταθερή τηλεφωνία και στη συνδρομητική τηλεόραση.
ε) Αύξηση φόρων στο αγροτικό πετρέλαιο και στο πετρέλαιο θέρμανσης, στα λοιπά καύσιμα, στο πετρέλαιο κίνησης και στο υγραέριο κίνησης.
Όλοι αυτοί οι φόροι είναι σε εξέλιξη. Η άμεση φορολογία δεν έχει καταβληθεί ακόμα και ήδη η κυβέρνηση προετοιμάζει περαιτέρω μείωση του αφορολογήτου που συνεπάγεται περισσότερους φόρους.
Η φορολεηλασία αυτή επιβάλλεται και βαρύνει τα χαμηλότερα κοινωνικά στρώματα για να επιτευχθεί τα περιβόητα πρωτογενή πλεονάσματα και να πληρωθούν οι τόκοι στους δανειστές.
Αντιστοίχως όμως, οι οικονομικά ισχυροί, όχι μόνο δεν επιβαρύνονται αλλά ελαφρύνονται κιόλας. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι:
  1. Τα τελευταία χρόνια, η φορολογία των μεγάλων επιχειρήσεων (όχι των ελευθέρων επαγγελματιών…) για την οποία κόπτεται και ο κ. Μητσοτάκης, έχει μειωθεί κατά 50%. Από 45% που ήταν, έχει πέσει στο 29% αλλά βεβαίως ούτε επενδύσεις γίνονται ούτε οι θέσεις εργασίας αυξάνονται. Αντιθέτως, δεν πληρώνονται κι αυτοί που εργάζονται… Η ανισότητα φαίνεται και από στοιχεία της Ε.Ε. από τα οποία προκύπτει ότι οι άμεσοι φόροι φυσικών προσώπων ως ποσοστό ΑΕΠ, από 4% το 2010, έχουν φτάσει στο 5,8% το 2014 ενώ οι φόροι επί των επιχειρηματικών κερδών μειώθηκαν από το 2,5% στο 2% του ΑΕΠ.
  2. Χαρίζεται ο φόρος στις τράπεζες, αφού επεκτείνεται η ρύθμιση του αναβαλλόμενου φόρου, με αποτέλεσμα οι -ανακεφαλαιοποιημένες με χρήματα του ελληνικού λαού- τράπεζες, να φοροαποφεύγουν «νομότυπα», σε αντίθεση με τον υπόλοιπο λαό, ο οποίος απειλείται μέχρι και με απώλεια του σπιτιού του για χρέη προς το δημόσιο.
  3. Ψηφίστηκε πριν λίγες ημέρες μια νέα τροπολογία, η οποία βέβαια στηρίζεται σε νόμο του 2007, με βάση την οποία μπορούν να δοθούν μέχρι και 350 εκ. ευρώ, σε εργολάβους (Μπόμπολας κ.α.), αν το ποσό που εισπράττουν από διόδια (τα οποία έχουν αυξηθεί τα τελευταία χρόνια) δεν είναι τα αναμενόμενα. Και αυτά τα χρήματα θα τους δοθούν από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων!!
Όλα αυτά δείχνουν ότι λεφτά υπάρχουν για λίγους, ενώ αντιθέτως η πλειοψηφία του λαού πληρώνει με αίμα, το κόστος των μνημονίων και καλείται να πληρώσει και άλλα βάρη με νέα φορολογία και με μειώσεις σε μισθούς και συντάξεις.
Ως εδώ. Η αντίσταση του λαού και η ανατροπή αυτών των μέτρων και αυτών των πολιτικών αποτελεί το μοναδικό μέσο για την επιβίωση του λαού και την ίδιας της χώρας.
*Αναδημοσίευση από την κυριακάτικη Kontranews (16/4/2017).
** H Δέσποινα Σπανού είναι μέλος της Π.Γ. και υπεύθυνη Γραφείου Τύπου της Λαϊκής Ενότητας.
http://www.iskra.gr/%CE%BD%CE%AD%CE%BF%CE%B9-%CF%86%CF%8C%CF%81%CE%BF%CE%B9-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CE%BB%CE%B1%CF%8C-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%BF%CF%87%CE%AD%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B1%CF%80%CE%B1%CE%BB/




2 σχόλια:

  1. ΘΕΜΑ:Η Κυβέρνηση καί Αντιπολίτευση της Εθνικής Προδοσίας!

    Σας παραθέτουμε το ΕΠΙΣΗΜΟ ενημερωτικό της Fraport (λόγω χώρου σε 2 part)! Παρακαλούμε τούς Σκυλομαθεις ΤΟΥ ΥΠΕΞ της γλώσσας Fraport να τό μεταφράσουν ΣΩΣΤΑ! Να δώσουν ιδιαίτερα βάρος στους Αριθμούς! Μάλιστα το ποσό τών 1.234 Δισ. Θυμίζει το: Ναχα 1 καί 2 καί 3 καί 4 Παιδιά γιά χάρη του Πειραιά! Η Fraport τα πήρε τα Αεροδρόμια με ίδιο κεφάλαιο .... ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΡΑΣΤΕ ΣΩΣΤΑ!

    ΠΑΡΑΘΕΤΟΥΜΕ:

    Fraport Greece übernimmt Betrieb von 14 griechischen Flughäfen

    Konzession mit 40-jähriger Laufzeit in Kraft getreten / Konzessionsgebühr von 1,234 Milliarden Euro an griechischen Staat überwiesen / Weitere rund 400 Millionen Euro für Modernisierung und Ausbau der Flughafeninfrastruktur bis 2021 geplant / Schwerpunkt auf Prozessoptimierung und Steigerung der Aufenthaltsqualität / Schulte: „Bisher größte Erweiterung im internationalen Beteiligungs-Portfolio des Konzerns“

    11.04.2017
    FRA/rap – Fraport Greece (ein Tochterunternehmen der Fraport AG, an dem die griechische Copelouzos Group mit 26,6 Prozent beteiligt ist) hat heute offiziell den Betrieb von 14 griechischen Regionalflughäfen übernommen. Mit Inkrafttreten der Konzession, die auf einen Zeitraum von 40 Jahren angelegt ist, übernimmt Fraport Greece die Verantwortung für das Management und die Weiterentwicklung der 14 griechischen Flughäfen, die sich sowohl auf dem Festland als auch auf den besonders bei Urlaubern beliebten griechischen Inseln befinden. Damit einher gehen umfassende Investitionen in die Verkehrsinfrastruktur des Landes, von der insbesondere die für Griechenland wichtige Tourismusbranche profitieren wird. So hat die Fraport AG heute auch die vorgesehene Konzessionsgebühr in Höhe von 1,234 Milliarden Euro an den staatlichen griechischen Privatisierungsfonds HRADF (Hellenic Republic Asset Development Fund) überwiesen – der bislang höchste Betrag, der im Rahmen einer Konzessionsvergabe beim griechischen Privatisierungsfonds eingegangen ist. Neben diesem Einmalbetrag wird Fraport Greece jährlich eine feste Konzessionsabgabe in Höhe von 22,9 Millionen Euro an den griechischen Staat entrichten sowie einen variablen Betrag in Höhe von 28,5 Prozent des jährlich erwirtschafteten operativen Gewinns (EBITDA). Alle 14 Flughäfen bleiben Eigentum des griechischen Staates.

    Der Vorstandsvorsitzende der Fraport AG, Dr. Stefan Schulte, zeigte sich zufrieden über die erfolgreiche Übergabe der 14 griechischen Flughäfen: „Seitdem wir im Jahr 2014 als bevorzugter Bieter für die Konzession der griechischen Regionalflughäfen ausgewählt wurden, haben wir uns mit großem und konsequentem Engagement für dieses zukunftsweisende Projekt eingesetzt. Wir glauben an Griechenland und an sein Potenzial als eines der weltweit attraktivsten Reiseländer. Fraport Greece möchte das Reiseerlebnis der Gäste aus aller Welt kontinuierlich verbessern und wird hierfür an allen 14 Flughafen-Standorten die Infrastruktur modernisieren und ausbauen, Prozesse optimieren sowie geeignete Service- und Shopping-Angebote schaffen. Für Griechenland und seine Bevölkerung ist heute ein großer Tag! Und auch für uns ist der heutige Tag von großer Bedeutung, vollziehen wir mit Fraport Greece doch die bisher größte Erweiterung unseres Flughafen-Portfolios und setzen einen wichtigen Meilenstein beim Ausbau unseres internationalen Beteiligungsgeschäfts.“

    Die Fraport AG erwirtschaftet derzeit mehr als 20 Prozent ihres Jahresumsatzes über ihr internationales Flughafen- und Beteiligungsportfolio, das der Konzern in einem Geschäftsbereich „External Activities & Services“ gebündelt hat. Das Inkrafttreten der Konzession an den griechischen Flughäfen bedeutet für den Fraport-Konzern eine erhebliche Ausweitung seines weltweiten Beteiligungsgeschäfts. Gleichzeitig stärkt der Konzern damit seine internationale Präsenz und macht sich unabhängiger von Entwicklungen in einzelnen Regionen oder Märkten.

    Das Passagiervolumen an den 14 griechischen Flughäfen belief sich im Jahr 2016 auf zusammen 25,3....

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  2. ΘΕΜΑ: Η Κυβέρνηση καί Αντιπολίτευση τής Εθνικής Προδοσίας!

    .... Part 2...

    Das Passagiervolumen an den 14 griechischen Flughäfen belief sich im Jahr 2016 auf zusammen 25,3 Millionen Fluggäste, ein Plus von neun Prozent gegenüber dem Vorjahr. Fraport Greece wird in den nächsten vier Jahrzehnten für den operativen Betrieb, das Management und die Weiterentwicklung der Flughäfen verantwortlich sein, und zwar sowohl im Hinblick auf den Aviation- als auch den Non-Aviation-Bereich. Drei der Flughäfen liegen auf dem griechischen Festland, nämlich die Flughäfen von Aktio, Kavala und Thessaloniki, der zweitgrößten Stadt Griechenlands. Die anderen elf Flughäfen befinden sich jeweils auf griechischen Inseln: Kerkyra auf Korfu, Chania auf Kreta, Mytilini auf Lesbos sowie die Insel-Flughäfen von Kefalonia, Kos, Mykonos, Rhodos, Samos, Santorini, Skiathos und Zakynthos.

    Auch Fraport-Greece-Geschäftsführer Alexander Zinell hob die Bedeutung der nun in Kraft getretenen Konzession hervor: „Heute beginnt eine neue Ära für die 14 griechischen Regionalflughäfen. Wir haben mit Fraport Greece innerhalb von nur zwölf Monaten eine Flughafenbetreiber­gesellschaft ersten Ranges ins Leben gerufen. Unsere mehr als 500 hochmotivierten Mitarbeiterinnen und Mitarbeiter arbeiten mit großem Engagement daran, alle 14 Flughäfen fit für die Zukunft zu machen. Dabei werden wir uns an den Bedürfnissen der Passagiere und Airlines orientieren und sicherstellen, dass alle Beteiligten einen Mehrwert davon haben. Die 14 Festland- und Insel-Flughäfen werden ein Wachstumskatalysator für die griechische Tourismusindustrie und andere Wirtschaftszweige des Landes sein. Die Erfahrung zeigt, dass sich gut gemanagte Flughäfen als wahre Wirtschaftsmotoren in ihren jeweiligen Regionen erweisen können. Ausdrücklich bedanken möchte ich mich für die hervorragende Unterstützung, die wir im ganzen Land erfahren haben. Nun freuen wir uns gemeinsam auf die vor uns liegenden Herausforderungen und Chancen.“

    In den Konzessionsverträgen verpflichtet sich Fraport Greece, für die kommenden 48 Monate rund 400 Millionen Euro in die Modernisierung und den Ausbau der Flughafeninfrastruktur an den jeweiligen Standorten zu investieren. Die ersten wichtigen Schritte in diese Richtung sind bereits getan: So beauftrage Fraport Greece unlängst das griechische Bauunternehmen Intrakat mit der Neugestaltung, Erweiterung und dem Neubau von Anlagen an allen 14 Standorten. Dabei sollen an fünf Airports neue Terminalgebäude errichtet werden. Weitere Investitionen sollen in den Folgejahren für Instandhaltungsmaßnahmen sowie für einen nachfrageorientierten Ausbau einzelner Flughäfen getätigt werden.

    Für die langfristige Finanzierung des Gesamtprojekts zum Betrieb der 14 griechischen Flughäfen werden von einem Konsortium führender Finanz- und Kreditinstitute rund 1 Milliarde Euro bereitgestellt. Davon sollen etwa 280,4 Millionen Euro in die Finanzierung von Bauvorhaben an den 14 Flughäfen fließen, während 688 Millionen Euro für die einmalige Konzessionsgebühr an den HRADF-Fonds verwendet werden. Das Eigenkapital von Fraport Greece wurde unlängst auf 650 Millionen Euro erhöht.

    Το ρεζουμε ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ... Τους ... Πλήρωσαν για να τα πάρουν!
    ΜΕΤΑΦΡΑΣΤΕ ΣΩΣΤΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΑ!!! ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΣΚΥΛΟΜΑΘΕΙΣ ΓΛΩΣΣΩΝ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή