Για την ενότητα της Αριστεράς...Για μια πολυκεντρική Αριστερά...Για την ενότητα στη βάση

Πέμπτη 25 Ιουλίου 2013

ΚΕΡΚΥΡΑ: Εργασιακός μεσαίωνας με ψυχολογική βία και εκβιασμούς σε ξενοδοχεία !!! (το success story στην πόρτα σας)

kamariera1-epistoles

Εργασιακός μεσαίωνας σε ξενοδοχεία της Κέρκυρας! Εργοδοσία απειλεί καμαριέρα με απόλυση επειδή κουβέντιαζε με συναδέλφους της τη συμμετοχή σε στάση εργασίας, ενώ άλλη παραιτήθηκε επειδή την εξανάγκαζαν να δουλεύει ακόμα και 14 συνεχόμενες ώρες!

Αυτά έρχονται, μεταξύ άλλων, στη δημοσιότητα με δύο αποκαλυπτικά έγγραφα που…δημοσιοποίησε ο Σύνδεσμος Ξενοδοχοϋπαλλήλων: το πρώτο αποτελεί την «έγγραφη επίπληξη – προειδοποιητικό σημείωμα» διευθυντή ξενοδοχείου προς εργαζόμενη, το δεύτερο την επιστολή παραίτησης άλλης εργαζόμενης που, λόγω άκρατης υπερεργασίας, μεταφέρθηκε με λιποθυμικό επεισόδιο στο Κέντρο Υγείας Αγίου Μάρκου…

Του Γιάννη Ανδριώτη

Συνδικαλίζεσαι; Διεκδικείς; Για συμμορφώσου!

Για… απειλή της εργασιακής ειρήνης κατηγορούν εργαζόμενη οι διοικούντες ξενοδοχειακής μονάδας, με έγγραφη επίπληξη στην οποία υπάρχει σαφής απειλή απόλυσης, επειδή –άκουσον, άκουσον!- άλλος εργαζόμενος τη «ρουφιάνεψε» στην εργοδοσία ότι κουβέντιαζε με συναδέλφους της την πρότασή της να προχωρήσουν σε στάση εργασίας διεκδικώντας τα δικαιώματά τους.
Η απίστευτη επιστολή επίπληξης αναφέρει τα εξής: «Μετά λύπης μου ενημερώθηκα ότι τις προηγούμενες ημέρες, κατόπιν μαρτυριών συναδέλφων σας στο κεντρικό εστιατόριο, υποδαυλίζετε με δηλώσεις σας την εργασιακή ειρήνη υποκινώντας και παρακινώντας τους συναδέλφους σας να κινηθούν σε στάση εργασίας. Αυτή η συμπεριφορά είναι άκρως αντιεπαγγελματική και δεν είναι αποδεκτή στο ξενοδοχείο μας. Μετά από αυτό, σας δίδεται το παρόν προειδοποιητικό σημείωμα και γραπτή επίπληξη ευχόμενοι για τη συμμόρφωσή σας και την αποφυγή δυσάρεστων καταστάσεων»…
Μάλιστα, το σημείωμα καταλήγει ότι το εν λόγω έγγραφο θα καταχωρηθεί στον προσωπικό φάκελο της εργαζόμενης στο ξενοδοχείο!!!

Έλειπε μόνο η χρήση μαστιγίου…

Απίστευτη είναι και άλλη καταγγελία εργαζόμενης, η οποία έφτασε στο σημείο να παραιτηθεί από τη δουλειά της προκειμένου να διαφυλάξει την υγεία της…
Το κείμενο της παραίτησης έχει ως εξής: «Με μεγάλη μου λύπη, σας ενημερώνω ότι μετά από 10 χρόνια εργασίας μου στο ξενοδοχείο (σ.σ. αναφέρει το όνομα) αναγκάστηκα να παραιτηθώ. Απευθύνομαι σε εσάς έχοντας λάβει την οριστική μου απόφαση επειδή εσείς ήσασταν εκείνος που με είχατε προσλάβει στο ξενοδοχείο για εργασία. Μου ζητήσατε τότε να είμαι σωστή στην εργασία μου και έμπιστη σε εσάς (σ.σ. ;;;). Πιστεύω ότι αυτά τα χρόνια τήρησα και τα δύο με τον καλύτερο τρόπο. Δεν έχω κανένα παράπονο από εσάς και την εταιρία σας σε θέματα πληρωμής και συνέπειας στην καταβολή των δεδουλευμένων. Ωστόσο, δεν φτάνουν αυτά για να αντέξει κανείς και να παραμείνει σε μία εργασία. Πρέπει να είναι καλές και οι εργασιακές συνθήκες.
Δυστυχώς, αναγκάζομαι να παραιτηθώ μετά από τόσα χρόνια γιατί οι συνθήκες εργασίας στο ξενοδοχείο έχουν γίνει ανυπόφορες. Εργάζομαι καθημερινά από τις 7 έως τις 17:00 χωρίς διάλλειμα για φαγητό, ενώ τις ημέρες των αποχωρήσεων εργάζομαι από τις 7:00 έως τις 19:00, ακόμα και τις 20:30. Φυσικά, αρκετά από όσα βιώνω εγώ δεν αφορούν μόνο εμένα αλλά στη συγκεκριμένη επιστολή περιορίζομαι να αναφερθώ στη δική μου περιπτωση. Σα να μην έφταναν αυτές οι συνθήκες με τα ωράρια, η προϊστάμενη ορόφων είχε εξαπολύσει έναν πρωτοφανέρωτο ψυχολογικό πόλεμο εναντίον μου. Καθημερινά μου ασχημομιλούσε και με απειλούσε ότι θα απολυθώ. Όταν τολμούσα να πω κάτι με διέκοπτε εξαγριωμένη και απαιτούσε να μην μιλάω. Έλεγε <<σου απαγορεύω να μιλάς>>. Μια φορά που τόλμησα να της ζητήσω τρία καπέλα για πορτατίφ που χρειαζόταν στα δωμάτια, με έβρισε μπροστά σε όλες τις καμαριέρες. Με έβαζε κάθε πρωί να κάνω εργασίες που δεν ήταν στα καθήκοντά μου όπως να πλένω τα κάγκελα από τις ξαπλώστρες και να μαζεύω τα σκουπίδια από τους εξωτερικούς χώρους. Με έβαζε με τα γόνατα στο πάτωμα να καθαρίζω τις μπαγαζιέρες και τα πόδια των κρεβατιών και φώναζε << έτσι θέλω να δουλεύεις >>. Ρωτούσε ιδιαίτερα για εμένα τους πελάτες αν έχουν κάποιο παράπονο απ΄ τη δουλειά μου για να μου βρει κάποιο παράπτωμα, φυσικά ανεπιτυχώς.
Έστελνε το σύζυγό της που εργάζεται σε άλλο ξενοδοχείο του Ομίλου να ελέγχει την εργασία μου, να με χρονομετρεί και να μου συμπεριφέρεται απαράδεκτα. Ζούσα σε έναν πραγματικό εφιάλτη που δεν μπορούσα να τον φανταστώ. Αποτέλεσμα όλης αυτής της πίεσης ήταν να οδηγηθώ τη Δευτέρα 24/6 στο Κέντρο Υγείας Αγίου Μάρκου με ιλίγγους τους οποίους ακόμα δεν έχω ξεπεράσει.
Η ανθρώπινη αξιοπρέπεια και η υγεία μου είναι πάνω από οποιαδήποτε αξία. Αρκετά ανέχθηκα. Δεν μπορώ να αφήσω καμία προϊστάμενη και καμία επιχείρηση να μου καταστρέψει τη ζωή. Να ξέρετε μόνο ότι με τέτοιες εργασιακές συνθήκες και με τέτοια στελέχη δεν πρόκειται να έχει πολύ μέλλον ακόμα και η ίδια η επιχείρηση.
Όπως γνωρίζετε, φέτος δεν έχω παραιτηθεί μόνον εγώ. Όλα τα παραπάνω δεν τα ανέφερα ποτέ στο διευθυντή του ξενοδοχείου διότι ο ίδιος είχε απαιτήσει να μην τολμήσει καμιά να πάει να του κάνει παράπονα ή να τον ενοχλήσει για το οτιδήποτε.
Μετά από 34 χρόνια εργασίας στον τουρισμό, αναγκάζομαι με λύπη και απογοήτευση να παραιτηθώ προτιμώντας την ανεργία και την ανέχεια από την καθημερινή εξόντωση.
Εύχομαι στους συναδέλφους μου να βελτιωθούν οι συνθήκες εργασίας τους ώστε να εργάζονται ανθρώπινα».

Το σωματείο των ξενοδοχοϋπαλλήλων

«Η εργοδοτική τρομοκρατία , οι απειλές και  η επιχείρηση εξόντωσης των εργαζομένων στα ξενοδοχεία δεν έχει όρια», αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο Σύνδεσμος Ξενοδοχοϋπαλλήλων Κέρκυρας, ο οποίος μεταξύ άλλων υπογραμμίζει: «Η δημοκρατία που τόσο δοκιμάζεται στην χώρα που γεννήθηκε σταματά να ισχύει μέσα από τις πόρτες των ξενοδοχείων. Η ασυδοσία των ξενοδόχων και το θράσος τους κάθε μέρα μεγαλώνει. Αντιμετωπίζουν τους εργαζόμενους ως δούλους και αρνούνται να τηρήσουν ακόμη και τα προσχήματα. Αποφεύγοντας να δώσουμε ονόματα, μόνο και μόνο, για να μην «αδικήσουμε» και μειώσουμε την «δόξα»  κανενός από τους δυνάστες των εργαζομένων,  δίνουμε σήμερα  στη δημοσιότητα δύο έγγραφα που δείχνουν τη φασιστική και συνάμα πρωτόγονη συμπεριφορά της εργοδοσίας σε βάρος των εργαζομένων».


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου