Για την ενότητα της Αριστεράς...Για μια πολυκεντρική Αριστερά...Για την ενότητα στη βάση

Δευτέρα 15 Ιουλίου 2013

Σοκ στην αγορά - (Φτώχεια) - ΑΝΗΣΥΧΗΤΙΚΗ ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΗΜΕΡΑ ΤΩΝ ΕΚΠΤΩΣΕΩΝ!


Υποτονικά κινείται από το πρωί η αγορά, κατά την πρώτη ημέρα των θερινών εκπτώσεων. Αν και οι καταστηματάρχες ήλπιζαν σε αύξηση τζίρου, ιδιαίτερα τη συγκεκριμένη περίοδο, λόγω και της τουριστικής κίνησης, οι καταναλωτές εμφανίζονται διστακτικοί.


Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το κέντρο της Αθήνας, όπου παραδοσιακά την περίοδο των εκπτώσεων πλημμυρίζει από καταναλωτές. Σήμερα, η εικόνα που αντικρίσαμε ήταν άδεια μαγαζιά και οι ελάχιστοι που κατέβηκαν στο κέντρο δεν ψώνιζαν. 

Το zougla.gr μίλησε με καταστηματάρχες οι οποίοι τόνισαν πως ουσιαστικά για αυτούς οι εκπτώσεις ξεκινούν την άλλη εβδομάδα, καθώς από αύριο στην Αθήνα προγραμματίζονται αλλεπάλληλες διαδηλώσεις, που αποτρέπουν τους καταναλωτές από τις αγορές τους. 

Από την άλλη, οι καταναλωτές που βρέθηκαν σήμερα στο κέντρο δήλωσαν στην κάμερα της Ζούγκλας πως περιορίστηκαν μόνο στο window shopping και δεν πραγματοποίησαν καμία αγορά, καθώς ο οικογενειακός κορβανάς είναι άδειος. Κάποιοι αγόρασαν τα απολύτως απαραίτητα και αναμένουν περαιτέρω πτώση των τιμών, καθώς -όπως είπαν- οι εκπτώσεις είναι πλασματικές.

Φωτορεπορτάζ από την οδό Ερμού:










(Κοιτάζουν αλλά δεν αγοράζουν οι καταναλωτές)

Συμβουλές του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών για τις αγορές:

- Δεν πρέπει να γίνεται σύγχυση, μεταξύ εκπτώσεων και προσφορών. Οι εκπτώσεις αφορούν προϊόντα της σεζόν, για τα οποία η έκπτωση είναι συνήθως χαμηλή. Για τις προσφορές, η έκπτωση είναι ιδιαίτερα υψηλή, αλλά αφορά είδη παρωχημένης εποχής.

- Οι καταστηματάρχες είναι υποχρεωμένοι να αλλάζουν τα προϊόντα τα οποία παρουσιάζουν ελάττωμα και αγοράστηκαν την περίοδο των εκπτώσεων. Ο έμπορος μπορεί να αρνηθεί αλλαγή ελαττωματικού είδους, μόνο εάν το προϊόν είναι σε τιμή προσφοράς, εξαιτίας του συγκεκριμένου ελαττώματος και εφόσον έχει ενημερώσει σχετικά τον καταναλωτή, πριν την αγορά, με ανάλογη πινακίδα.

- Η αναγραφή της τιμής, που ίσχυε, πριν τις εκπτώσεις και αυτής που προκύπτει από την έκπτωση, είναι υποχρεωτική. Δηλαδή, κάθε είδος πρέπει να «φέρει» δύο τιμές ή την τιμή, που ίσχυε πριν την έκπτωση και -στο ίδιο καρτελάκι- το ποσοστό της έκπτωσης. Στο σημείο αυτό, όμως, χρειάζεται προσοχή. Το ποσοστό της έκπτωσης πρέπει να αναγράφεται στο καρτελάκι κάθε προϊόντος κι όχι σαν συνολικό ποσοστό, στις βιτρίνες των καταστημάτων.


(Προσεκτική παρατήρηση των μειωμένων τιμών)

- Οι καταναλωτές δεν πρέπει να επηρεαζόμαστε από τις διαφημίσεις. Οι ωραιοποιημένες εικόνες των εμπορευμάτων μπορούν να μας εξαπατήσουν.

- Θα αποβεί πολύ χρήσιμο, εάν, πριν τις εκπτώσεις, επισκεφθούμε την αγορά, για να δούμε τις τιμές πριν την έκπτωση και να επισημάνουμε τα είδη που ενδιαφερόμαστε να αγοράσουμε. Έτσι θα έχουμε τη δυνατότητα σύγκρισης των τιμών, πριν και μετά την έκπτωση, καθώς και τη βεβαιότητα ότι το ποσό που αναγράφεται, ως τιμή πριν την έκπτωση, είναι πραγματικό.

- Πριν ξεκινήσουμε για ψώνια πρέπει να προγραμματίσουμε τις αγορές μας σύμφωνα με τις πραγματικές μας ανάγκες, για να μην πέσουμε θύματα της υπερκατανάλωσης. Όσο φθηνό κι αν είναι κάτι, όταν δεν το χρειαζόμαστε, είναι περιττό και δεν έχουμε κανένα όφελος από την αγορά του.

- Πριν αγοράσουμε ο,τιδήποτε πρέπει να κάνουμε έρευνα αγοράς, να συγκρίνουμε τιμές και ποιότητα προϊόντων, ώστε να επιλέξουμε, σωστά.


(Μέχρι 50% έφτασαν σήμερα οι εκπτώσεις)

- Πρέπει να προσέξουμε ιδιαίτερα: Τις ενδείξεις ενιαίας έκπτωσης στις βιτρίνες των καταστημάτων. Τα ποσοστά της έκπτωσης αφορούν καθορισμένες κατηγορίες ομοίων προϊόντων και όχι όλο το εμπόρευμα του καταστήματος. Πολλές φορέ, στις βιτρίνες αναγράφονται υψηλά ποσοστά εκπτώσεων και χρησιμοποιούνται σαν «κράχτες». Όταν, όμως, μπαίνουμε στο κατάστημα αντιμετωπίζουμε διαφορετικά ποσοστά, συνήθως πολύ μικρότερα.

- Αν αγοράζουμε προϊόντα χρησιμοποιώντας δόσεις ή πιστωτική κάρτα, πρέπει να προσέχουμε κάθε λεπτομέρεια για τους όρους, που διέπουν αυτήν τη συναλλαγή.

- Απαιτούμε απόδειξη πληρωμής για κάθε αγορά μας. Μην ξεχνάμε ότι η απόδειξη είναι απαραίτητη αν παρουσιαστεί κάποιο πρόβλημα στο προϊόν που αγοράσαμε.

- Πρέπει να ελέγχουμε την ποιότητα και την προέλευση του είδους που αγοράζουμε. Σύμφωνα με το ν. 2251/94 άρθρο 1, ο πωλητής οφείλει να παρέχει κάθε πληροφορία, σχετική με το προϊόν που επιθυμούμε να αγοράσουμε.

-Πρέπει να αποφεύγουμε το συνωστισμό και τις ώρες αιχμής. Ανάμεσα στον πολύ κόσμο υπάρχουν και μερικοί που σκοπεύουν να «ελαφρύνουν» το δικό μας πορτοφόλι.

- Σύμφωνα με τη νομοθεσία, για όλα τα είδη που εκτίθενται στις βιτρίνες των καταστημάτων, αναγράφεται υποχρεωτικά, σε πινακίδα, η τιμή πώλησής τους. Εξαιρούνται, από αυτήν την υποχρέωση τα είδη που η τιμή τους ξεπερνά τις 2.000 ευρώ ή τα είδη κοσμηματοπωλείου που πωλούνται πάνω από 1.000 ευρώ. Δυστυχώς, αρκετοί επαγγελματίες δεν εφαρμόζουν αυτή τη διάταξη.




Αντιδράσεις για την λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές 

Με κινητοποιήσεις απειλούν οι εκπρόσωποι της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου και της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων αν δεν αποσυρθεί η διάταξη που προβλέπει τη λειτουργία των καταστημάτων επτά Κυριακές τον χρόνο. 

Οι εκπρόσωποι των μικρομεσαίων εμπόρων και των εμποροϋπαλλήλων σε κοινή συνέντευξη Τύπου, τόνισαν ότι θα επιχειρήσουν να πείσουν τους βουλευτές των δύο κομμάτων που στηρίζουν την κυβέρνηση να μην ψηφίσουν τη συγκεκριμένη διάταξη.

Η ρύθμιση που περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης, το οποίο συζητείται από αύριο Τρίτη στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, προβλέπει ελεύθερη λειτουργία όλων των καταστημάτων επτά Κυριακές τον χρόνο και τις υπόλοιπες 45, δυνατότητα λειτουργίας μόνο για τα μικρά καταστήματα (μέχρι 250 τ.μ.) με απόφαση του αντιπεριφερειάρχη ή του δημάρχου για Αθήνα, Πειραιά και Θεσσαλονίκη.

Υπέρ της ρύθμισης έχουν ταχθεί το Εμποροβιομηχανικό Επιμελητήριο της Αθήνας και ο Εμπορικός Σύλλογος της πόλης.


http://www.zougla.gr/greece/article/ekptosis

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου