Για την ενότητα της Αριστεράς...Για μια πολυκεντρική Αριστερά...Για την ενότητα στη βάση

Πέμπτη 28 Ιουνίου 2012

Καζάνι που βράζει ο Σκαραμαγκάς


φωτ. Οδοφρ. 


Εκρηκτική είναι πλέον η κατάσταση στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, όπου η μεν διοίκηση του Ισκαντάρ Σαφά έχει να φανεί στα γραφεία της από το περασμένο Πάσχα, ενώ οι εργαζόμενοι κάθε Δευτέρα βρίσκονται έξω από την πύλη του ναυπηγείου σε καθεστώς 24ωρης απεργίας, ενώ τις υπόλοιπες μέρες βρίσκονται εντός του ναυπηγείου μόνο και μόνο για να συντηρούν τα τέσσερα σχεδόν έτοιμα υποβρύχια, αλλά χωρίς να πληρώνονται.
Εδώ και τρεις μήνες η λιβανέζικη διοίκηση του Σκαραμαγκά έχει επιβάλει στους εργαζόμενους το καθεστώς της εκ περιτροπής εργασίας και συγκεκριμένα μια μόνο ημέρα εργασίας την εβδομάδα.
Ο λιβανέζος επιχειρηματίας έχει εγκαταλείψει στη μοίρα τους τα τέσσερα υποβρύχια, επικαλούμενος οικονομικές υποχρεώσεις του ελληνικού Δημοσίου προς την ιδιοκτήτρια εταιρεία που μόνο για το 2012 προσεγγίζουν τα 75 εκατ. ευρώ.
Οι ανοιχτοί λογαριασμοί διαρκείας που υπάρχουν ανάμεσα στην κυβέρνηση και στην ιδιοκτήτρια των ναυπηγείων εταιρεία, κρατούν σε ομηρία τους περίπου 1.200 εργαζομένους οι οποίοι φέρονται αποφασισμένοι και εφόσον δεν υπάρξει άμεσα λύση στο πρόβλημά τους, να προχωρήσουν σε δυναμικές κινητοποιήσεις, συμπεριλαμβανομένου και του ενδεχόμενου κατάληψης των ναυπηγείων.
Χθες με επιστολή της προς τον Πρωθυπουργό και τους συναρμόδιους υπουργούς Οικονομικών και Αμυνας, η ΓΣΕΕ καλεί την κυβέρνηση να παρέμβει όχι μόνο για να τεθεί τέρμα στο παράνομο όπως το χαρακτηρίζει καθεστώς της εκ περιτροπής απασχόλησης των εργαζομένων στον Σκαραμαγκά, αλλά και να δοθεί λύση στο συνολικότερο πρόβλημα της ελληνικής ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας (Σκαραμαγκάς, Ναυπηγεία Ελευσίνας και Νεωρίου Σύρου και Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος).
Στην επιστολή της η ΓΣΕΕ καλεί μεταξύ άλλων την κυβέρνηση να εκταμιεύσει άμεσα μέρος των υποχρεώσεών της προς την ιδιοκτήτρια εταιρεία, «γεγονός που θα επιτρέψει την κάλυψη της μισθοδοσίας των εργαζομένων για πλήρη απασχόληση μέχρι την οριστική λύση του όλου ζητήματος».
Από την πλευρά του το συνδικάτο των εργαζόμένων στον Σκαραμαγκά έχει ζητήσει να δει άμεσα τον υπουργό Εθνικής Αμυνας Πάνο Παναγιωτόπουλο, από τον οποίο και θα ζητήσει να αντιμετωπίσει άμεσα το πρόβλημα της απασχόλησης των 1.200 εργαζόμενων και ταυτόχρονα να δοθεί βιώσιμη λύση στο πρόβλημα της ελληνικής ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η κυβέρνηση φέρεται αποφασισμένη να ζητήσει από τον Ισκαντάρ Σαφά να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις που έχει αναλάβει έναντι του Πολεμικού Ναυτικού και σε αντίθετη περίπτωση να αναθεωρηθεί η σχέση του με το ναυπηγείο.
Οι ίδιες πληροφορίες λένε ότι και ο ίδιος ο λιβανέζος επιχειρηματίας δεν αποκλείει το ενδεχόμενο να αποδεσμευτεί από το Ναυπηγείο στην περίπτωση που τελικά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν άρει τις απαγορεύσεις της για τη δυνατότητα του Σκαραμαγκά να ναυπηγεί και να επισκευάζει εμπορικά πλοία αλλά και πολεμικά πλοία άλλων χωρών.
Αυτήν τη στιγμή στον παροπλισμένο Σκαραμαγκά βρίσκονται τέσσερα υποβρύχια του Πολεμικού Ναυτικού για τα οποία έχουν ξοδευτεί μερικά δισ. ευρώ και αν δεν τα συντηρήσουν σε καθημερινή βάση - μάλλον αμισθί - οι εργαζόμενοι στον Σκαραμαγκά τότε θα αντιμετωπίσουν σοβαρά προβλήματα φθοράς.
Συγκεκριμένα στις δεξαμενές του Σκαραμαγκά βρίσκονται τα υποβρύχια «Πιπίνος» με ολοκληρωμένες τις εργασίες ναυπήγησής του σε ποσοστό 95%, το «Ματρώζος» με ολοκληρωμένες το 85% των εργασιών του, το «Κατσώνης» με 70% και το ανακατασκευασμένο «Ωκεανός» σε ποσοστό 100% Μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής τους, το ναυπηγείο μένει χωρίς αντικείμενο δραστηριότητας εκτός από κάποιες επισκευές του Πολεμικού Ναυτικού.


http://www.zougla.gr/blog/article/561255


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου